Chudnutie a banány

Banán je pomerne vhodná potravina, ktorá sa nestratí na žiadnom zdravom alebo diétnym jedálnička. Medzi hlavné prednosti banánov patrí predovšetkým nízky, resp. zanedbateľný obsah tukov. Naopak je ale potrebné dávať pozor na vyšší obsah cukrov.

Bežný banán strednej veľkosti (cca 90 gramov) predstavuje 347,4 kJ teda 83,03 kcal. Až ¾ hmotnosti banánu tvorí voda. Zvyšok sú potom predovšetkým cukry. Priemerný banán obsahuje cca 18 gramov cukrov, iba 0,3 gramu tukov cca 1 gram bielkovín. Banány sú tiež bohaté na sodík a vápnik. Aj preto športovci často konzumujú banány počas vykonávania fyzickej aktivity, aby doplnili tieto minerály, ktoré telo stráca počas potenia.

Banány sú ideálne ovocie pre chudnutie

Banány majú síce na jednu stranu vysoký obsah cukrov bananova dieta(podobne ako napríklad hroznové víno, alebo iné druhy sladšie ovocie), ale súčasne vďaka vysokému podielu vody majú len pomerne nízky obsah kalórií. Vzhľadom na to, že navyše neobsahujú skoro žiadne tuky a naopak v nich nájdeme mnoho vitamínov a minerálov, sú banány ideálne ovocie pre  chudnutie.

Ako schudnúť s banánmi 2 kilá za týždeň

Ak by ste si chceli vyskúšať banánovú diétu a schudnúť aj o 2 kilá za týždeň, potom sa pripravte na jedálniček, ktorý bude zahŕňať veľa banánov. Nie je to ale pochopiteľne tak, že by ste sa celý týždeň živili iba banány. To naozaj nie. Jedálniček banánovej diéty by mal byť ďalej doplnený o čerstvú zeleninu, celozrnné pečivo, nízkotučné mliečne výrobky, menšie množstvo chudého kuracieho alebo prípadne rybieho mäsa (nesmie byť vyprážané, len varené alebo dusené v pare). Dôležitý je aj pitný režim.

 

Jedálniček banánová diéta

Príkladom jedálnička banánovej diéty môže byť napríklad toto zloženie:

    
Raňajky: banánovo-mliečny koktail (rozmixovaný banán v mlieku so  zázvorom alebo škoricou), alebo samotné banán či banány s nízkotučným jogurtom, alebo 1 krajec celozrnného chleba s rastlinným maslom a  paradajkou, 1 banán
    
Desiata: ovocie alebo zelenina alebo orechy, alebo biely jogurt s plátkami banánu ochutený lyžičkou medu,
    
Obed: zeleninový šalát s kúskami kuracieho mäsa a dva banány, alebo 150 g pečených zemiakov ochutených rascou a soľou, podávaných s  lyžicou tvarohu a kolieskom banánu na každej polovici zemiaky, alebo 100 g grilovaných kuracích pŕs so zeleninou
    
Desiata: ovocia alebo banán rozmixovaný s 250 ml mlieka a lyžicou medu, samotný banán, 5 koliesok sušených banánov, ovocný šalát s  banánom
    
Večera: celozrnné pečivo, bielok z vareného vajcia a banán, alebo zeleninový šalát doplnený banánom


Ako chudnúť s banánmi

Aj ak by ste sa nechceli práve púšťať do tejto banánovej diéty, rozhodne sa vyplatí svoj bežný jedálniček obohatiť o toto ovocie. Banány totiž pomáhajú vyrovnávať prekyslenie organizmu. Aj preto nám zvyčajne banány tak chutia a pri ich konzumácii sa cítim fyzicky aj psychicky fit.

Minerály, horčík a draslík, ktoré sú v nich obsiahnuté, majú priaznivý vplyv na krvný tlak. Banán je tak ideálny desiata ak sa snažíte dodržiavať pravidelné stravovanie 5x denne. Zaženie hlad a pritom má len veľmi málo kalórií.

Keď sa snažíte chudnúť a prepadne vás náhly pocit hladu alebo chuť na niečo dobré, potom siahnite po banáne. Aj ten je sladký, zaženie hlad, uspokojí vašu chuť na niečo dobré, ale vašej postave príliš neublíži. Banány by teda nemali chýbať na žiadnom diétnym jedálnička. S banánmi pracuje celý rad diét a všeobecne patrí medzi veľmi odporúčanou súčasť zdravej stravy.

 

 

Vytvorte si vlastnú webstránku zadarmo s redakčným systémom WebJET Cloud.

Zobraziť plnú verziu stránky